به قطب تولید روغن چرخ خیاطی خوش آمدید. (ایرانااُیل)

قم | کیلومتر 5 جاده قدیم قم تهران

iran,qom

کارخانه روغن چرخ خیاطی نیلوفر

رنگ و بوی روغن چرخ خیاطی

رنگ و بوی روغن چرخ خیاطی تاثیر مستقیم بر کیفیت روغن چرخ دارد که از شریان های مهم و حیاتی برای هر نوع چرخ خیاطی می باشد که نقش مکمل و لازمه هر دوخت با کیفیت را ایفا و باعث بهبود عملکرد خیاط ها و تولیدی های بزرگ به ویژه در بخش پوشاک در سرار جهان می باشد.

اما از روغن چرخ خیاطی و عرضه آن در ایران چقدر می دانیم؟ کدام برند مطرح تر است و یا از کجا باید خریدی مطمئن داشت؟

پاسخ تمام این سوالات را در این مقاله به  شما همراهان گرامی خواهیم گفت.

بطور کلی در کشور عزیزمان ایران به تعداد انگشت شماری کارخانه و کارگاه های تولیدی روغن چرخ خیاطی وجود دارد که این محصول را با قیمت های گوناگون و کیفیت های متفاوت تولید و روانه بازار می کنند.

کارخانه روغن چرخ خیاطی نیلوفر که اولین واحد تولیدی بخش خصوصی فعال در زمینه تولید روغن چرخ خیاطی می باشد، فعالیت خود را نزدیک به پنج دهه پیش با برند رضوان و بهروان آغاز کرد و امروز به جرات می توان گفت که بیش از 85 درصد بازار این محصولات را با مارک روغن چرخ نیلوفر در انحصار خود دارد.

لازم به ذکر است ایرانااُیل تنها وب سایت رسمی این مجموعه تولید کننده می باشد؛ همچنین تنها سایت تخصصی روغن چرخ خیاطی نیز است.

 

رنگ و بو روغن چرخ خیاطی گفتگو با تولید کننده

iranaoil s m 768x1024 - رنگ و بوی روغن چرخ خیاطی

امروزه در مبحث کیفیت روغن چرخ خیاطی چندین مسئله مطرح است که می توان به بو و رنگ روغن چرخ خیاطی اشاره کرد، در این مقاله مطالبی را از زبان تولید کننده روغن چرخ خیاطی نیلوفر آقای محمد علیجانی در مورد بو و رنگ روغن چرخ خیاطی برای شما همراهان عزیز آماده کرده ایم که در ادامه به آن می پردازیم:

((ضمن سلام خدمت همه مشتریان عزیز در مبحث بو و رنگ روغن، روغن های چرخ خیاطي در پروسه تولید رنگی همانند روغن های خوراکی دارند؛ کاملا زرد و لیمویی رنگ که در قسمت به  اصطلاح شستشو در پارت نهایی فرایند تولید با اضافه شدن یک اسید صنعتی که فقط خاصیت رنگ بری دارد تا حدودی این رنگ به سفید متمایل می شود.

اما این اسید صنعتی اضافه شده به روغن فقط خاصیت رنگ بری داشته و ضرری به روغن وارد نمی کند. همچنین قبل از تشدید تحریم های ظالمانه علیه کشورمان این ماده صنعتی از کشور آلمان وارد می شد که در تولیدات سالها پیش در محصولات شاهد رنگی، سفیدتر و بوی کمتری بودیم.

اما هم اکنون، این ماده صنعتی تولید داخل کشور می باشد که هر زمان این اسید در فرایند تولید خود تمام فاکتورها و مراحل لازم را به درستی طی کند شاهد روغنی با کیفیت، سفید و با بوی بسیار کمی هستیم. این امر از تولیدات مستقیم پتروشیمی ها می باشد  البته لازم به ذکر است در کارخانه روغن چرخ خیاطی نیلوفر در حال حاضر دو نوع روغن چرخ خیاطی تولید می شود؛ روغن های معمولی چرخ خیاطی و رایج بازار (فلش 120) و روغن های چرخ خیاطی با درصد پارافین و فلش پوینت بالا (فلش 200) که از کیفیت بسیار بالایی هم در کارایی هم در ماندگاری برخوردار هستند.))

بصورت کلی یک روغن ایده آل برای چرخ خیاطی باید بین فلش پوینت 120 تا 200 باشد که هرچه عدد مطرح شده در فلش پوینت، بالا تر باشد دارای غلظت و ماندگاری بیشتر روغن در کارتل چرخ هستیم که توصیه ما به ویژه برای کارگاه های تولیدی که از چرخ های صنعتی استفاده مداوم دارند روغن چرخ با فلش پوینت بالا تر هست که در این کارخانه نیز تولید می شود.

Sewing with Kid - رنگ و بوی روغن چرخ خیاطی

 

کارخانه روغن چرخ خیاطی ایرانااُیل با ارائه این محصول در کارتن های پنچ لایه مقاوم، و لایه وکیوم پلاستیک بر روی کارتن ها تمام استاندارد های بسته بندی را رعایت کرده تا محصول در جابجایی و شرکت های حمل و نقل بدون آسیب فیزیکی به دست شما همراهان گرامی برسد.

اما در ادامه نیز به برسی نحوه روغن تعویض روغن در چرخ های راسته دوز و سردوز خواهیم پرداخت که پرسش های زیادی در این باره داشته ایم.

نحوه تعویض روغن چرخ راسته دوز

اصول تعویض روغن چرخ راسته دوز، در کارتل چرخ راسته دوز پیچی هست که باید به آرامی باز شود و هم زمان در زیر کارتل  یک قوطی جهت تخلیه روغن در آن نگهدارید تا پایه چرخ خیاطي روغني نشود همچنین روغن جدید پس از ریخته شدن در کارتل باید بین Low و High باشد.

فیلم تعویض روغن چرخ راسته دوز

 

نحوه تعویض روغن چرخ سردوز

ابتدا پیچ تخلیه را که در سمت راست و پایین  چرخ زیگزال قرار دارد را به آرامی باز می کنیم با قرار دادن بطری در زیر محفظه خروجی روغن مانع از ریختن روغن بر روی سطوح شوید سپس چرخ را متمایل به محفظه خروج کرده تا روغن بصورت کامل خارج شود و برای ریختن روغن جدید از قسمت فوقانی چرخ محفظه ورود روغن استفاده کنید.

فیلم تعویض روغن چرخ زیگزال

 

پیچ تنظیم برگشت روغن کمپلت در چرخ خیاطی

پیچ تنظیم برگشت روغن کمپلت چرخ کجاست؟ مگر چقدر مهمه؟ میخوام یکم بیشتر براتون توضیح بدم. کمپلت  در چرخ خیاطی توسط یه سری لوله روغن کاری میشه برای روان کاری و خنک کاریش، حالا این روغنی که میره سمت کمپلت چرخ، باید یه راه برگشتم داشته باشه که بیاد و بریزه توی  کارتل اصلی چرخ خیاطی، اوکی. در ادامه برای برگشت روغن هم یه لوله هست و این لوله سر راهش یه دونه پیچ داره.

خب حالا این پیچ رو هر چقدر ببندیمش، راه برگشت رو مسدود میکنه و روغن کمتری برمیگرده و هر چقدر شلش کنیم راه برگشت رو باز میزاره که روغن برگرده به کارتل اصلی، اما اگر راه برگشت روغن بسته باشه چی؟ کمپلت چرخ زیادی روغن کاری میشه و روغن اضافه دوباره سرریز میشه روی کمپلت و نهایتاً لباس زیر چرخ خیاطی هم کلی‌ روغنی‌ میشه و کثیف.

حالا اگر راه روغن باز باشه برای بازگشت روغن، هم کمپلت روغن کاری میشه و هم روغن چرخ خیاطی اضافی برمیگرده میریزه توی کارتل اصلی چرخ و دیگه کارت روغنی نمیشه، ولی اگرم زیادی شل باشه ممکنه روغن کافی توی‌ کمپلت نمونه و کمپلت چرخ داغ کنه و خشک کار کنه پس، حد تعادلش رو پیدا کنید نه کمپلت خشک کار کنه، و نه کمپلت چرخ خیاطی زیادی روغن کاری بشه و روغن جمع بشه زیر کارتل کوچیک.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.