رنگ و بوی روغن چرخ خیاطی

رنگ و بوی روغن چرخ خیاطی

رنگ و بوی روغن چرخ خیاطی تاثیر مستقیم بر کیفیت روغن چرخ دارد که از شریان های مهم و حیاتی برای هر نوع چرخ خیاطی می باشد که نقش مکمل و لازمه هر دوخت با کیفیت را ایفا و باعث بهبود عملکرد خیاط ها و تولیدی های بزرگ به ویژه در بخش پوشاک در سرار جهان می باشد.

اما از روغن چرخ خیاطی و عرضه آن در ایران چقدر می دانیم؟ کدام برند مطرح تر است و یا از کجا باید خریدی مطمئن داشت؟

پاسخ تمام این سوالات را در این مقاله به  شما همراهان گرامی خواهیم گفت.

بطور کلی در کشور عزیزمان ایران به تعداد انگشت شماری کارخانه و کارگاه های تولیدی روغن چرخ خیاطی وجود دارد که این محصول را با قیمت های گوناگون و کیفیت های متفاوت تولید و روانه بازار می کنند.

کارخانه روغن چرخ خیاطی نیلوفر که اولین واحد تولیدی بخش خصوصی فعال در زمینه تولید روغن چرخ خیاطی می باشد، فعالیت خود را نزدیک به پنج دهه پیش با برند رضوان و بهروان آغاز کرد و امروز به جرات می توان گفت که بیش از 85 درصد بازار این محصولات را با مارک روغن چرخ نیلوفر در انحصار خود دارد.

لازم به ذکر است ایرانااُیل تنها وب سایت رسمی این مجموعه تولید کننده می باشد؛ همچنین تنها سایت تخصصی روغن چرخ خیاطی نیز است.

رنگ و بو روغن چرخ خیاطی گفتگو با تولید کننده

پت سوپر طلایی نیلوفر

امروزه در مبحث کیفیت روغن چرخ خیاطی چندین مسئله مطرح است که می توان به بو و رنگ روغن چرخ خیاطی اشاره کرد، در این مقاله مطالبی را از زبان تولید کننده روغن چرخ خیاطی نیلوفر آقای محمد علیجانی در مورد بو و رنگ روغن چرخ خیاطی برای شما همراهان عزیز آماده کرده ایم که در ادامه به آن می پردازیم:

((ضمن سلام خدمت همه مشتریان عزیز در مبحث بو و رنگ روغن، روغن های چرخ خیاطي در پروسه تولید رنگی همانند روغن های خوراکی دارند؛ کاملا زرد و لیمویی رنگ که در قسمت به  اصطلاح شستشو در پارت نهایی فرایند تولید با اضافه شدن یک اسید صنعتی که فقط خاصیت رنگ بری دارد تا حدودی این رنگ به سفید متمایل می شود.

اما این اسید صنعتی اضافه شده به روغن فقط خاصیت رنگ بری داشته و ضرری به روغن وارد نمی کند. همچنین قبل از تشدید تحریم های ظالمانه علیه کشورمان این ماده صنعتی از کشور آلمان وارد می شد که در تولیدات سالها پیش در محصولات شاهد رنگی، سفیدتر و بوی کمتری بودیم.

اما هم اکنون، این ماده صنعتی تولید داخل کشور می باشد که هر زمان این اسید در فرایند تولید خود تمام فاکتورها و مراحل لازم را به درستی طی کند شاهد روغنی با کیفیت، سفید و با بوی بسیار کمی هستیم. این امر از تولیدات مستقیم پتروشیمی ها می باشد  البته لازم به ذکر است در کارخانه روغن چرخ خیاطی نیلوفر در حال حاضر دو نوع روغن چرخ خیاطی تولید می شود؛ روغن های معمولی چرخ خیاطی و رایج بازار (فلش 120) و روغن های چرخ خیاطی با درصد پارافین و فلش پوینت بالا (فلش 200) که از کیفیت بسیار بالایی هم در کارایی هم در ماندگاری برخوردار هستند.))

بصورت کلی یک روغن ایده آل برای چرخ خیاطی باید بین فلش پوینت 120 تا 200 باشد که هرچه عدد مطرح شده در فلش پوینت، بالا تر باشد دارای غلظت و ماندگاری بیشتر روغن در کارتل چرخ هستیم که توصیه ما به ویژه برای کارگاه های تولیدی که از چرخ های صنعتی استفاده مداوم دارند روغن چرخ با فلش پوینت بالا تر هست که در این کارخانه نیز تولید می شود.

کارخانه روغن چرخ خیاطی ایرانااُیل با ارائه این محصول در کارتن های پنچ لایه مقاوم، و لایه وکیوم پلاستیک بر روی کارتن ها تمام استاندارد های بسته بندی را رعایت کرده تا محصول در جابجایی و شرکت های حمل و نقل بدون آسیب فیزیکی به دست شما همراهان گرامی برسد.

اما در ادامه نیز به برسی نحوه روغن تعویض روغن در چرخ های راسته دوز و سردوز خواهیم پرداخت که پرسش های زیادی در این باره داشته ایم.

نحوه تعویض روغن چرخ راسته دوز

برای تعویض روغن چرخ راسته دوز، ابتدا پیچ تخلیه روغن که در زیر کارتل قرار دارد را به آرامی باز کنید. بهتر است یک ظرف یا قوطی زیر آن بگذارید تا روغن بدون اینکه محیط و پایه چرخ روغنی شود، کامل تخلیه شود. بعد از خالی شدن کامل روغن، روغن جدید را به داخل کارتل بریزید. سطح روغن باید بین علامت Low و High روی نشانگر روغن باشد. از ریختن بیش از حد روغن خودداری کنید چون ممکن است باعث نشت و آلودگی سطح کار شود.

 

نحوه تعویض روغن چرخ سردوز

در چرخ سردوز، پیچ تخلیه روغن معمولاً در قسمت زیرین یا کنار بدنه چرخ قرار دارد. برای تخلیه روغن، پیچ را به آرامی باز کنید و یک ظرف زیر آن قرار دهید تا روغن کاملاً تخلیه شود. سپس چرخ را کمی کج کنید تا همه روغن از مخزن خارج شود. پس از تخلیه، روغن جدید را از قسمت بالای چرخ و از طریق درب مخصوص ورود روغن، به آرامی داخل محفظه بریزید. دقت کنید که مقدار روغن نباید بیشتر از حد مجاز باشد، چرا که می تواند باعث نشتی و آلودگی اطراف چرخ شود.

 

نحوه تعویض روغن چرخ زیگزاگ

در چرخ های زیگزاگ نیز فرآیند تعویض روغن مشابه است، با این تفاوت که پیچ تخلیه معمولاً در قسمت پایین و سمت راست بدنه چرخ قرار دارد. با باز کردن این پیچ و قرار دادن بطری یا ظرف زیر آن، روغن را تخلیه کنید. برای اطمینان از خروج کامل روغن، می توانید چرخ را کمی متمایل به سمت محل خروج روغن نگه دارید. پس از تخلیه کامل، روغن تازه را از قسمت بالایی که معمولاً یک دریچه برای آن تعبیه شده، وارد کنید. دقت شود که سطح روغن بین محدوده مجاز باشد تا از عملکرد صحیح دستگاه اطمینان حاصل شود.

 

تنظیم پیچ برگشت روغن کمپلت در چرخ خیاطی

پیچ برگشت روغن کمپلت در مسیر لوله ای قرار دارد که روغن را پس از عبور از کمپلت، دوباره به کارتل اصلی برمی گرداند. اگر این پیچ زیاد سفت شود، مسیر برگشت بسته می شود و روغن زیادی در ناحیه کمپلت باقی می ماند که باعث سرریز شدن آن و در نتیجه روغنی شدن زیر چرخ و حتی لباس ها می شود. اگر هم بیش از حد شل باشد، ممکن است روغن به اندازه کافی به کمپلت نرسد و باعث داغ شدن یا خشک کار کردن آن شود.

پس باید این پیچ را به گونه ای تنظیم کنید که هم کمپلت به خوبی روغن کاری شود و هم روغن اضافه به درستی به کارتل اصلی برگردد. پیدا کردن این تعادل کمک می کند تا چرخ شما روان و تمیز کار کند و از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *